2009-05-28

Badyle i komentarze - Balkongblommorna

Wpis po to, żeby pokazać moje kwitnące badyle domowe i balkonowe. No i żeby w końcu opowiedzieć na komentarze, bom się wielce opóźniła w tym zakresie.
Nu är balkongsäsongen äntligen inne. Jag vill visa de växter som håller på med och blommar nu:

Hibiskus. - Hibiskusen.


Goździki numer 1 - Nejlikor nummer 1
...i goździki numer 2.
Och nejlikor nummer 2 - oj, vilken stark doft de har! Man känner den även om man står 1 meter ifrån dem och de är verkligen inte några stora växter!


No i głóg - w zeszłym roku z kwiatami było marniutko, w tym roku trochę lepiej.
Och hagtornen. Den blommade inte förra året (naja, en enda ynklig blomklase hade den...), i år blev det lite bättre. Man ser faktiskt blommorna när man tittar på växten, man behöver inte LETA efter dem :-)
***
Myszoptica mnie wywołała do tablicy i zadała mnóstwo pytań :-) Ja natomiast zrobię jak zwykle po swojemu i odpowiem tylko na dwa pytania.
4 seriale/programy, które lubię:
Zasiadłam przygryzając paznokcie na kanapie, bo postanowiłam obejrzeć Project Runway. Jasiek był czymś zajęty, więc wzięłam samodzielnie pilota do ręki i... gdzie tu się naciska... hmmm.... może tutaj? A nie, chyba nie... No łypać łypie, ale nie działa... No to może tu?..... JAAAASIEEEEK! Przyszedł Szwed, spytał, co ja wyprawiam, popatrzył z politowaniem, nacisnął, gdzie trzeba i telewizor włączył. Tak jest, ja ZAPOMNIAŁAM, jak się włącza telewizor...
4 rzeczy, które chciałabym osiągnąć/przeżyć:
A w tej chwili to tylko dwie: napisać sążnistą pracę egzaminacyjną. W której tematyce nie mogę się dopatrzyć ani sensu, ani celu i w związku z tym motywacji mam proporcjonalnie do tego dużo. Druga rzecz idzie ściśle w parze z pierwszą, czyli jak to paskudztwo oddam, to osiągnę błogi stan świętego spokoju :-)))
***
Edi, Anavilma: to tylko mały fragment kulinarnej uprawy ogrodniczej, postaram się niedługo pokazać resztę :-) Wszystkie zielska z kupionych sadzonek, bo mamy za krótki okres wegetacyjny, żeby nam się udało wyhodować zioła w tych ilościach, które nam są na bieżąco potrzebne do gotowania (jak to miło zwalić swoje obżarstwo na za krótki okres wegetacyjny :-)))
Kolega od narzeczonej z fejsboka już oficjalnie zaręczony. Widziałam zdjęcia, wygląda na to, że nawet z właściwą dziewczyną ;-)))
Witam Kruliczycę, Kocurka, Ysabell i Monotema: zaglądajcie sobie, podczytujcie i komentujcie, kiedy tylko macie na to ochotę :-)
Pan stroiciel rozpoczął pracę wypiciem kawy siekiery, pochłonięciem ciastek orzechowych i informacją, że teraz to on musi sobie zapalić. Po zakończonym strojeniu najpierw mnie delikatnie objechał (i słusznie :-), a potem zaproponował mi _okazyjne_ kupno koncertowego Steinway'a po kapitalnym remoncie, za marne i jedyne 150 000 koron szwedzkich. Oj, jaka szkoda, że nie miałam przy sobie drobnych :-)))
Myszoptica: Kim Peek mi się przypomniał - sawant z nieprawdopodobną pamięcią muzyczną i w dodatku słuchem absolutnym. Oglądałam wywiad z jego ojcem - Kim nie może chodzić na koncerty, bo jak tylko ktoś w orkiestrze zagrał coś źle, to Kim wstawał i wrzeszczał na biednego muzyka. Mi do niego _bardzo_ daleko, no i zapewniam, że nie wstaję i nie wrzeszczę. Nawet jeżeli czasami mam na to ochotę :-)))
Monotema: _bardzo_ dziekuję za polecenie książki!!! W dalszym ciągu się upieram, że mój blog nie jest robótkowy - gdybym chciała pisać tylko i wyłącznie na te tematy, to podejrzewam, że wiatr by tu hulał :-) Ten blog jest dla mnie po prostu świetnym sposobem kontaktowania się z m.in. moją rodziną w Polsce - wypisuję sobie głupoty, wykładam zdjęcia i co tylko mi się żywnie podoba. Po czym oni to czytają i potem są dyskusje przez np. Skype :-)))

4 kommentarer:

  1. Jättefina blommor! Har du en stor balkong?

    SvaraRadera
  2. Härligt! Jag planterade mina balkongväxter i fredags. Fast jag är inte duktig och spar dem, jag köper nya varje år.

    SvaraRadera
  3. Jeśli chodzi o prowadzenie bloga dla rodziny - ja też tak mam. Piszę to i owo, moja Mama czyta, a komentuje telefonicznie ;-) Pozdrawiam

    SvaraRadera
  4. Kwiaty - bomba!
    Wszystko w Twoim klimacie - tak to odbieram :)

    SvaraRadera