2009-03-12

Domowy chleb - Hembakat bröd


Wklejam zdjęcie chleba upieczonego na dzikich drożdżach, które to dzikie drożdże uzyskane zostały w wyniku naakwaryjnej (bo ciepło od świetlówek :-) fermentacji rodzynek. Ciekawy smak i świetna struktura :-)
Ett levain-bröd bakat på vild jäst. Hur skaffar man vild jäst? Genom att blötlägga och fermentera russin i ca en vecka; den vätska som russinen ligger i använder man (i väldigt små mängder) istället för surdeg/jäst. En mycket intressant smak och struktur på brödet blev det, det kändes både milt, djupt och fluffigt på en och samma gång :-)

3 kommentarer:

  1. A przepis myszy zjadły...???? ;))))
    Koniecznie podziel się wiedzą w tym temacie bo zgłodniałam :)))

    SvaraRadera
  2. hej, to nie myszy zjadły, tylko rybki:)

    rzeczywiście - podziel się przepisem... kiedyś próbowałam swoich sił w pieczeniu chleba, tak normalnie w piekarniku i nawet mi to wychodziło (nie chwaląc się nic a nic), ale potem zdechł mi zakwas i się jakoś tak zniechęciłam...

    SvaraRadera
  3. ser ju jättegott ut! Så duktig du är!

    SvaraRadera