2014-07-20

Wygrałyśmy książkę!

En kort sammanfattning på svenska: Vi har vunnit en barnbok! Nu har vi både läst ut den och testat ute i naturen :-)
***

W konkursie na blogu O tym, że wygrałyśmy "Przygodę z małpką"! Książka już została przeczytana...


...oraz przetestowana do zadań specjalnych. Na razie tylko przeczytana, nad przesłaniem będziemy się zastanawiać za jakiś czas :-)


Jak wygląda czytanie z Ewą? Ja leżę na łóżku, książka w rękach. I słuchamy:

Baba Łamaga mówi głosem zrzędliwym i piskliwym, bo jej się różdżka złamała. Jeżyk piszczy głosem smutnym, bo nikt go nie chce przygarnąć na zimę. Bez szemrze po cichutku, żeby zmyć rosą bazgroły z płotu.

Ewa w tym czasie hula. Hula w prawo. Hula w lewo. Łazi po mnie. Klepie mnie po głowie. Próbuje ściągnąć mi okulary. Zagląda pod kołdrę. Ciągnie mnie za włosy. Myślę sobie: "Ech, czytam dalej sama, ona i tak nie słucha". Ucichłam, przewracam strony i się śmieję.


A tu nagle PAC. Nie widzę tekstu, bo Ewa mi się władowała. Wisi nad książką i przygląda się przez chwilę obrazkom. Po czym patrzy na mnie, a w oczach maluje się nieme zdziwienie: "No co jest? Co będzie dalej?!".

Cóż było zrobić... Myszka piszczy z radości przy testowaniu skrzydeł, żeby latać jak nietoperz. Kaczka Katastrofa deklamuje nosowo: "Porządek, porządek, to wróg zwierządek!" A Ewa powraca do hulania. Hula w prawo. Hula w lewo....

8 kommentarer:

  1. Przygoda z małpką! Moje dzieciństwo...

    SvaraRadera
    Svar
    1. A wiesz, że ja tej książki nie znałam? Dzięki czytaniu z Ewą na nowo odkrywam książki z mojego dzieciństwa i poznaję nowe :-)

      Radera
  2. Też miałam wrażenie, że czytam sobie a muzą a okazywało się, że dzieci słuchają- tyle, że nie w bezruchu :))) Za to ostatnio wyrywają sobie tą samą książkę z ręki i czytają po jednym rozdziale.

    SvaraRadera
  3. Dzieci naśladują dorosłych, jeżeli Ty czytasz to Twoje dzieci też będą :))))

    SvaraRadera
  4. A, czyli też będzie jeść naleśniki z dżemem rękami? :-D (Tak mi najbardziej smakują :-)

    SvaraRadera
  5. Ofkoz :)))) A powinno się inaczej?? Bo ja też, zwinięte w rulonik :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. No _u_mnie_w_Szwecji_ ;-P to wprowadzili już noże i widelce :-D

      Śledź z dżemem też dobry, ale nie w ruloniku ;-)

      Radera