2014-07-14

Swallowtail 3

En kort sammanfattning på svenska: Min brors sambo önskade sig en skir spetssjal av mig. Det blev en Swallowtail, ett mönster som jag redan kände till och kunde sticka inom en rimlig tid. Jag använde Grignascos merinosilk. K. fick sjalen i april och har tydligen använt den jättemycket. Dessutom önskar hon sig fler sjalar nu och det är ju ett bra betyg :-)


***

Ależ oczywiście...


...że zdążyłam! :-D

Zażyczona zobaczyła w lutym mój Swallowtail w wersji zimowej (tutaj) i sobie zażyczyła chustę, szalik, coś. Miało być zwiewne i koronkowe. A ja wiedziałam, że czas to towar deficytowy, więc sięgnęłam po wzór, który już miałam opanowany i przetestowany. I to nawet dwa razy (Swallowtail w wersji wiosennej tutaj).


Tradycyjnie zdjęcie przed...


...i po blokowaniu. Zdjęcia do tego miejsca były robione w kwietniu. Wyszło mianowicie tak, że szal zaraz po zrobieniu blokowałam na występach gościnnych - na kocu, prześcieradle, bez prętów, przestawiając szafkę i wyrzucając żółwia z pokoju. A to wszystko ostatniego wieczora przed wyjazdem z Polski. Nie zdążyłam zrobić zdjęć w całości i po zblokowaniu. Ale co się odwlecze, to nie uciecze. Pojechałam do Polski w czerwcu, chustę zdarłam z szyi, zblokowałam jeszcze raz i zdjęcia zrobiłam :-)



Wzór: Swallowtail. Modyfikowany w ten sam sposób, jak pisałam w poprzednio, bo inaczej by po prostu był za mały.

Włóczka: Grignasco Merinosilk (75% merino, 25% jedwabiu), 1400 m/100g, która mi została z Rock Island. Włóczki mi zostało - i to tak na przynajmniej jeszcze jeden Swallowtail. Ale... chyba już trzeba sobie znaleźć inny ulubiony wzór. Będzie szansa, bo Zażyczona sobie zażyczyła więcej zwiewnych motadeł :-)

12 kommentarer:

  1. I z plupkami robiłaś. I zdążyłaś - ja już bym im rady nie dała.... Piękny jest w tym kolorze :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Plupki przy tej cienkości włóczki wyglædają jak koraliki :-) Dziękuję!

      Radera
    2. Ale i tak trzeba je przerobić :)

      Radera
  2. Piękna ta chusta i kolor taki nietypowy - rzadko widuje się przecież granatową koronkę... A włóczka wygląda na cudną w dotyku, blokowaniu i noszeniu.

    PS. Bardzo podoba mi się tradycja zdjęć przed blokowaniem i po nim, bo dopiero na takim porównaniu widać o co chodzi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ona jest taka naftowo-turkusowa, kolor faktycznie piękny. No i ja lubię mieszanki z jedwabiem :-)

      Mnie zawsze rozczula widok przed i po blokowaniu, dopiero po widać tak naprawdę, co się zrobiło :-)

      Radera
  3. Przepiękny szal - gratulacje!

    SvaraRadera
  4. Cudna cienizna i jak przepięknie trzyma formę, sądząc po zdjęciach chusty zdartej z szyi... Oj, takie mieszanki wełniano-jedwabne to szalenie wdzięczny surowiec :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Zrobiłam błąd, że nie sfotografowałam przed drugim blokowaniem. Włóczka jest naprawdę super, jedwab jednak robi bardzo dużo!

      Radera
  5. Piękna jest! I ten kolor.... Sama robiłam ten wzór ze trzy razy. Czyżby mała pomagierka dorwała się do wzoru? :) Uściski serdeczne.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ona jest łatwa i wdziėczna w robocie :-) Pomagierka przeprowadziła szczegółową korektę wzoru, takie to zdolne dziecko mam :-D

      Radera