2013-07-17

Kocyki dwa



Nr 1

Teściowa na wiadomość o mojej ciąży: ponieważ ja taaakie rzeczy robię na drutach, to ona przecież nie będzie mogła robić sweterków i różnych innych ubranek, no bo ja przecież zrobię ładniejsze i co ona będzie wtedy robić, a ona tak bardzo lubi robić na drutach, a zwłaszcza dla dzieci, bo to idzie szybko i takie fajne, a tu nici z tego, bo przecież ja lepiej od niej robię na drutach... I tak dalej. Reakcja mnie zaskoczyła, ale zaczęłam jej tłumaczyć, że po pierwsze to nie konkurs, kto więcej, i ładniej, i szybciej. Po drugie ja nigdy rzeczy dziecięcych nie robiłam, a skoro ona tak, to ona wie lepiej, jakie modele i co jest najbardziej użyteczne. (A tak w ogóle, to jak ona obrobi dziecinę, to ja sobie w tym czasie coś dla siebie strzelę :-P). Najpierw ulga w głosie, po kilku tygodniach dostałam wiadomość, że produkcja kocyka już wystartowała.



Wzór: wiem tyle, że Svarta Fåret :-) Na zdjęciu przed blokowaniem.

Włóczka: Svarta Fåret, Baby Merino, 200 metrów na 50 gram. Druty 3 mm.

När svärmorn fick veta att jag var gravid blev hon orolig. Hur ska det gå, när hon tycker så mycket om att sticka barnkläder och mössor och sådant. Och jag är ju så duktig på att sticka, då är hennes grejer helt överflödiga (och sådant här i några minuter till :-). Jag blev överrumplad, förklarade för henne att det här verkligen inte var någon tävling. Dessutom hade jag ingen erfarenhet att sticka den här typen av plagg (Modeller? Mått? Hallå...) och hon visste säkert bättre än jag vad som skulle passa och fungera. Hon andades ut med lättnad, några veckor senare fick jag veta att en barnfilt var på gång :-)

Mönster och garn: Svarta Fåret, Baby Merino, stickor nummer 3. Jag vet ärligt talat inte så mycket mer, har inte frågat heller. I alla fall sa Birgitta att det var det allra största projekt hon någonsin hon gjort. Och det blev jättelyckat!

Nr 2

A mnie w międzyczasie dopadła bezsenność. W nocy, bo w dzień to N I E (położna na kontroli filozoficznie: "No kiedyś trzeba spać"). To co ja mam robić między drugą, a czwartą, jak jest jasno, tłuc się nie będę, nudzić się nie lubię i do tego mam zaawansowany Placenta Brain. Pojechałam do sklepu, kupiłam włóczkę, poogladałam wzory w domu i wystartowałam z kocykiem numer dwa.


Kocyk dłubałam raz na spotkaniu robótkowym. Jedna z pań popatrzyła i spytała (a może raczej stwierdziła?): "To twoje pierwsze dziecko?". Potwierdziłam, ale nie mogłam się powstrzymać: "A co, dla drugiego się takich rzeczy już nie robi?". Pozostałe obecne mamy tylko się uśmiechnęły i usłyszałam zgodne "NIE" :-)

Wzór: numer 028 z japońskiej książki "250 Knitting Patterns Book".

Włóczka: Drops Baby Merino, 100% wełny, 50 gram na  175 metrów. Druty numer 2,5 mm, czyli cieńsze, niż zalecane, ale ja chciałam trochę ściślejszą fakturę.

Czas: dwa tygodnie. Dla tych co myślą "Ale się grzebała": wzór jest na tyle prosty, że mogłam podczas dłubania czytać. Przerobiłam w ten sposób jednego e-booka po szwedzku oraz dwa tomy Kacpra Ryxa. Dla tych, co myślą "Ale szybko to poszło": sen od 1 do 2 w nocy, potem przerwa, potem sen od czwartej (jak dobrze poszło) do siódmej, potem przerwa itd. No cóż, traktuję to jako trening :-)

Och den gula filten är resultatet av mina sömnproblem... Sömnproblemen har jag alltså på natten, på dagen är det INGA problem (som min barnmorska konstaterade: "Någon gång måste man ju sova"). Eftersom något måste man ju göra mellan 2 och 4 samt 6 och 8 så åkte jag till Ljungqvist garn, köpte garn och började sticka på något som inte var så krävande.

Mönster: nummer 028 från den japanska boken "250 Knitting Patterns Book".

Garn: Drops Baby Merino. Jag tog stickor nummer 2,5 mm, ville ha en tätare struktur. Jag ville ha filten lite större men hann inte att komplettera med mer garn - det visade sig att färgen utgick!

Tid: Exakt två veckor. Mönstret var så pass enkelt att jag upptäckte att det gick alldeles utmärkt att sticka och läsa e-böcker samtidigt. På dessa två veckor avvecklade jag en bok på svenska och två på polska. Inte illa :-)



A tu kocyki dwa. W autentycznej, pojaśkowej kołysce, która na strychu przeleżała i odczekała na następne pokolenie :-) Odmalowana, z wymienionymi śrubami oraz utrojstwem do huśtania. Zapewne nie spełnia  ż a d n y c h aktualnych norm dzieciowych, co mi kompletnie nie przeszkadza :-)

Filtarna på Johans gamla, fina vagga. Vaggan har stått och väntat på i flera år. Nu är den nymålad och renoverad av svärmorn och hennes sambo. Så fint!

9 kommentarer:

  1. Obydwa kocyki urocze. Przyglądam się różnym pomysłom na kocyki z ciekawością. Przyznam, że jestem teraz wyczulona na ten asortyment (babką zostanę) i sama kręcę na drutach (pierwszy) bawełniany.

    SvaraRadera
  2. Kocyki obłędne, kołyska jeszcze bardziej! Ja przy pierwszej ciąży nie spałam w nocy ( za to od 6 do 15:-))) i nauczyłam się robić na szydełku. Na szczęście dziecko spało normalnie! A kiedy finisz? Uściski serdeczne.

    SvaraRadera
  3. Antonina: Gratuluje! Obydwa kocyki maja podobna konstrukcje: ramka sciegiem francuskim (wymiary jakies 4-6 cm) i srodek wypelniony wzorem. Jak szukalam kocykow, to widzialam, ze standradowe (przynajmniej szwedzkie) wymiary to 70x90 cm, te dwa z wpisu maja "cos kolo tego", bo i Birgitta i ja chcialysmy maksymalnie zuzyc wloczke. Takze obu nam kocyki wyszly troche wieksze.

    Edi: od 6 do 15 to taka trzecia zmiana Ci wyszla :-))) Podobno jak Johan lezal w kolysanej wersji kolyski, to darl sie jak opetany. Stabilnie i statecznie mialo byc :-) Zobaczymy, co nasz Egzemplarz na kolyske powie. Finisz za pare dobrych tygodni, jeszcze zdaze pare rzeczy podokanczac :-p

    SvaraRadera
  4. Może drugiemu dziecku się nie robi, bo zostanie wszystko po pierwszym? *^v^*
    Moim faworytem jest Twój kocyk, strukturalny ścieg wygląda na pogrubiający tkaninę, więc wydaje się być miększy i bardziej do zabawy na nim niż do przykrywania. Kołyska super! *^o^*

    SvaraRadera
  5. Obydwa kocyki pierwsza klasa. Bardzo ciekawe wzory zostały zastosowane. Przyjemnie gapi sie nanie.
    Wszystkiego dobrego zycze.

    SvaraRadera
  6. Brahdelt: przeslanie bylo raczej potwierdzeniem zasady "pierwszemu sie wszystko wyparza, drugiemu plucze pod kranem, a trzeciemu gwizdze na psa, zeby przyniosl" :-)

    Antosia: dziekujemy bardzo!

    SvaraRadera
  7. Ten żółty boski ma wzór. Pozdrawiam babcia Beata

    SvaraRadera
  8. Wspaniałe kocyki :-)
    Kołyska obłędna :-)
    Pozdrawiam serdecznie.

    SvaraRadera