2014-10-31

Loki


Wzór: Loki, darmowy, po angielsku, można znaleźć TU. Bardzo prosto rozpisany, można śmiało robić. W oryginale zapinany na zamek, ale ja się na zamek, który można rozpiąć... zapiąć...  rozpiąć... zapiąć...  rozpiąć... zapiąć... rozpiąć... zapiąć... rozpiąć... zapiąć... rozpiąć... zapiąć... rozpiąć... zapiąć... siedząc na podłodze w przedpokoju na 2 minuty przed wyjściem, jednak nie zdecydowałam. Zatrzaski nie są aż tak ciekawe :-)


Włóczka: merino superwash, Ulrika ze Svarta Fåret. Przerabiana na drutach 4,5 mm, ściągacze na 3,5 mm.


Nowe techniki: Nie opisane w tym wzorze, znalazłam gdzie indziej: niewidoczne dodawanie oczek na prawo i niewidoczne dodawanie oczek na lewo za pomocą dwukrotnego przerabiania tego samego, ale przekręconego oczka w tym samym rzędzie. Mniodzio, czemu ja wcześniej tego nie odkryłam??? Nie ma dziur, nie ma przeskoków! No mówię, że niewidoczne :-) Do tego, już ze wzoru oryginalnego, bardzo fajne rozwiązanie podbierania oczek pod pachą. No i steeking, nie nowe, ale zawsze równie interesujące w chwili jak już-już-już-teraz mam zacząć ciąć :-D


Pomogę mamie i powyrywam te roślinki razem z korzeniami. Mama się na pewno bardzo ucieszy.


Sweter już przetestowany w krzakach ze skutkiem pozytywnym. Robiłam rozmiar na dwulatka, ale nie przeliczyłam dokładnie oczek (czytaj: nie chciało mi się robić próbki i jej zblokować). Tym sposobem sweter jest akurat na teraz, bez zbędnych luzów. Pod kurtkę i na teraz jest jednak praktyczny i fajny. Na pewno zrobię następną wersję, jak mała z tej już wyrośnie :-)

***

Z cyklu "Dobry ojciec zajmuje się dzieckiem"

Wracam z pracy wypluta. Patrzę, a tu Dziecię siedzi półgołe na podłodze i z zacięciem przewraca kartki w książce pod tytułem "MaFyKe", czyli po naszemu zebrane tablice matematyczne, fizyczne i chemiczne.

Ja: Skąd ona to wzięła????
Dobry ojciec: A marudziła strasznie, to jej dałem, żeby się czymś zajęła.

7 kommentarer:

  1. Umarłam, umarłam, umarłam :D Bosko. Dobrze, niech się młodzież dokształca od małego ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja oprzytomniałam na ten widok :-) Ciekawe, co oni robią, jak ja jestem w pracy, pracują nad teorią strun? :-D

      Radera
  2. Widocznie temat małą zainteresował, tylko bym się cieszyła! *^O^*
    Fajny sweterek, ja wciąż przymierzam się do pierwszego steekowania, ale niezmiennie się boję, jak pomyślę o cięciu!.....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nie taki diabeł straszny :-)

      Fakt, spokojnie siedziała. Tylko co jej dać jako następną lekturę?

      Radera
  3. rozpiac, zapiac, rozpiac, zapiac... czysta zabawa :-) pokazac sie w sweterku - tak, ale rowniez zabawic sweterkiem ;-)

    SvaraRadera
  4. Scena z suwakiem genialna :)))) Co robi dziecko z ojcem nie dociekaj, będziesz zdrowsza, uwierz mi. Ważne, że dziecko całe, zdrowe i szczęśliwe. Encyklopedia? Tablice Mendelejewa? Sweterek boski. Ściskam serdecznie :)

    SvaraRadera