2014-05-25

Bella Baby


En kort sammanfattning på svenska: Jag gjorde flera försök att sticka till Lillfröken under de första månaderna. Det blev inget lyckat, tyvärr. Varje gång när jag påbörjade ärm nummer tre visade det sig att resten av tröjan redan var för liten. Sedan såg jag häftet "Babystickning på stickor 3" och köpte det direkt. Det blev en Bella Baby-kofta i Sandnes Madarin Petit, syrenlila. Jag fick göra några ändringar, bl.a. vid kragen; jag stickade några extra varv för att Lillfröken inte skulle ta sig ut ur tröjan genom halsöppningen :-) Tröjan blev testad nu i helgen, Eva verkade trivas i den.

***


Przez pierwszych kilka miesięcy zrobiłam tak ze trzy próby wydziergania ślicznego, malutkiego sweterka dla Jaśnie Panny . Za każdym razem w okolicach trzeciego rękawa okazywało się, że Ewa w tym, co zrobione, już się nie zmieści. Stwierdziłam, że po prostu kupię jakieś gotowe wzory, jak mi nie wyjdzie, to będę miała na kogo zwalać :-) Trafiło na broszurę...


..."Babystickning på stickor 3" Lene Holme Samsoe.

Włóczka: Oryginał z wzoru, włącznie z kolorem, czyli Mandarine Petit norweskiej firmy Sandnes,  50 gram na 180 metrów, kolor bladego bzu. Druty 2,5 mm i 3 mm.


Ogólne wrażenia: sweterek robiony na okrągło (jak widać na pierwszym zdjęciu). Pewne rzeczy we wzorze mnie zdziwiły, na ten przykład po rozdzieleniu na rękawy i korpus trzeba było dodać cztery oczka na podkrój rękawa, ale za to siedem oczek na podkrój korpusu. Co mi dało jakiś centymetr różnicy w szwie o długości około 2,5 cm. Dla mnie, wielbicielki graftingu do zszywania problem duży, no bo jak tu to ześcibolić, żeby nie było widać? Rozmiar oryginału był prawidłowy, ale Ewa w czasie przymiarek wydostała się z zapiętego swetra przez otwór przy szyi :-) Tak więc musiałam podebrać oczka i, zmniejszając solidnie ich ilość, podciągnać stójkę do góry.



Sweterek był gotowy od jakichś dwóch tygodni, ale poczekałam z testowaniem na pogodę i kwitnące bzy :-) Przetestowaliśmy już na spacerze, okazał się być idealny na chłodny, majowy wieczór.

4 kommentarer:

  1. Jesteś bardzo odważna - czekać dwa tygodnie z testowaniem na takim maluszku, który mógł przecież zdążyć w tym czasie wyrosnąć z tego rozmiaru! *^0^*
    Śliczny kolor, w sam raz na spacer w bzach!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ona już tak nie rośnie w oczach wzdłuż, wszerz i w poprzek... A poza tym zrobiłam dłuższy :-p

      Radera
  2. Ale górą ze sweterka wylazła- sprytna dziewczynka:))) Czas leci strasznie, przecież dopiero w ciąży chodziłaś a tu już sama zasuwa! Ściskam Was serdecznie.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ano zasuwa... ze schodami włącznie :-)

      Radera