2010-03-17

Två snabba frågor (Dzisiaj tylko szwedzki)


Ett: har någon av Er alldeles för mycket av garnet Nepal, 70% ull och 30% kashmir, färgen 4121/2 (ljus senap), köpt hos Lienes Design? Jag håller på med en tröja som är tjock av alla vackra flätor. Mönstret visade sig vara _rejält_ garnslukande och först nu inser jag att det garn som jag har kvar inte kommer att räcka till till det projekt som jag har i huvudet :-) M.a.o. vill jag hemskt gärna ta hand om några överblivna, oönskade, ledsna nystan ;-)

Två: Ni som prenumererar på Interweave Knits - har Ni redan fått vårnumret? På mitt prenumerationskonto står det att tidningen skickades ut till mig ca 15 februari men jag har inte fått den än. Jag har faktiskt kontaktat dem (väntar på svar), men är lite orolig - det brukar ju inte ta en hel månad för att få en tidning från USA........ eller? :-( Inte aktuellt längre! Tidningen kom idag, tydligen måste man räkna med en månad för att få den! :-)

Tacksam för alla tips och svar! :-)

5 kommentarer:

  1. Nic nie rozumiem, ale kojarzy mi się z fagotem, więc pozwoliłam sobie na zamieszczenie komentarza :)

    SvaraRadera
  2. Ju mejt maj dej, droga Fanaberio :-)))

    SvaraRadera
  3. Niestety, niestety, nistety... Nie mam ani tego Nepalu od Liene, ani nie prenumeruje...
    Ale dziekuje za spostrzegawczosc!
    Slepym jest sie najpierw na oczy - tak w doslownym tlumaczeniu ;)
    Ha en skön kväll!

    SvaraRadera
  4. Fagot, nie fagot, ale... chyba brak włóczki Nepal o podanym składzie i kolorze, na włoczkożerny projekt?

    Pozdrawiam
    Maria-wr

    SvaraRadera
  5. Iwona - czuje w kosciach Wielkie Prucie :-)

    Maria-wr - tak, zgadza sie. I w dodatku gazeta, ktora znikla bez sladu :-(

    SvaraRadera