2008-11-02

b)


Podpunkt a tutaj :-)
Podpunkt b obejmował szlaczek. Zaczęłam szukać szlaczka, a właściwie wzoru do szlaczka, no i okazało się, że ogólnie mówiąc szlaczek trafił szlag.


Wzór został, a i owszem, zeskanowany z oryginału i zapisany na dysku. Tylko pytanie GDZIE został zapisany... A oryginał w Polsce, czyli w Verenie, czyli w domu, a w domu remont... Moja ekstremalnie tolerancyjna na moje pomysły mama popatrzyła w schemat i próbowała mi wyjaśnić co i jak przez telefon. Taaaaaaak..... Dopiero jak rozrysowałam i ponumerowałam filetowe schodki, po czym rysunek wysłalam, to udało nam się wspólnie rozwiązać szlaczkowe zawiłości.

Tu koronka po namoczeniu, upraniu, wyciśnięciu w ręczniku, wymaglowaniu, rozłożeniu na karimacie, wyekierkowaniu kątów prostych, wymierzeniu kantów, wysuszeniu i wyprasowaniu. Teraz to TYLKO przyszyć do materiału (bo chyba zszywki odpadają, prawda? :-))).
Nu är min lilla spets klar! Det blev lite strul med mönstret - jag har slarvat bort det. Tack och lov kunde min mamma hjälpa mig med det... Nu återstår det "endast" att sy ihop spetsen med det fina och tunna linnetyg som jag köpte i somras. Japp, det kommer att ta ett tag :-)

***
Edi - dzisiaj była zupa rybna z łupacza; z czerwoną pastą curry, kolendrą i mlekiem kokosowym; wpadnij wieczorem to się jeszcze załapiesz :-)
Myszoptica - sok też podobno można mrozić i powstaje coś kryształkowego i łatwego do łupania porcji, którymi to porcjami- znowu podobno - można dekorować desery. Piszę podobno, bo nie sprawdzałam nigdy sama, moja zamrażarka wypchana grzybami i o znalezieniu miejsca dla kilku litrów soku nawet nie ma co marzyć... Także mrożenie kwiatów jednak praktyczniejsze.

3 kommentarer:

  1. sliczna ta koronka..piekna...bardzo mi sie podoba..pozdrawiam ania

    SvaraRadera
  2. kusisz oj kusisz. Muszę przyznać , że zabiegi pielęgnacyjne jednak wychodzą robótkom na lepsze- teraz widać dokładnie jak ta koronka wygląda. współczuję następnego etapu czyli szycia. Mam nadzieję, że gotowy obrus pokażesz. Powodzenia i pozdrawiam cieplutko.

    SvaraRadera
  3. a dalo by sie tak, przetlumaczyc na nasze, recepte na ten pyszny chlebek?

    pieklam juz ciasto marchwiowe, ale nigdy nie mialam przepisu z serem bialym...

    a koronka jest przepiekna...

    SvaraRadera