2008-07-06

Urodziny - Födelsedag

Sobota popołudnie
Ja: Muszę pomalować resztę ściany... i pod kaloryferem! I upiec spody... Cholera, nie zdążę!
Johan: Nienienie, ty już nie będziesz więcej dzisiaj malować, ja zrobię resztę.
Ja: No ale przecież to też moje ściany!
Johan: (z miną sześciolatka, którego zapomnieli zabrać na strzelnicę): Ale... ale... ja chcę MÓJ TORT!!!
Lördag eftermiddag

Jag: Ojdå. Jag måste måla klart väggen... och under elementet... Och baka bottnar! Jag hinner inte!

Johan: Nejnej, du ska inte måla något mer, jag fixar resten.

Jag: Men det är också mina väggar!

Johan: Men... men... jag vill ha MIN TÅRTA!!!

***
No więc upiekłam biszkopt z ośmiu jajek i zrobiłam herbatkę siekierę. I zostawiłam do ostudzenia.
Så jag bakade speciella polska tårtbottnar och gjorde ett mycket starkt te. Sen lämnade jag allt för att det skulle svalna.

Obrałam michę truskawek i do herbatki dolałam rumu.
Förberedde jordgubbar och hällde lite rom in i teet.


Zmiksowałam słodką śmietankę z serkiem mascarpone. Dla kurażu golnęłam rumu prosto z butelki, po czym otarłam łzy, złapałam oddech i rozcięłam ciasto na trzy nierówne połowy.
Mixade vispgrädde med mascarpone. Halsade romen direkt ut ur flaskan att uppmuntra mig själv, därefter torkade jag bort tårarna, andades in djupt och skar kakan i tre tunna skivor (skitsvårt!).


Obsmarowałam gotową konstukcję resztą kremu i się za bardzo nierównościami nie przejmowałam, bo krem miał być tylko jako klej dla zwiórkowanej gorzkiej czekolady.
Smörde kakan runt om med resten av krämen. Jag brydde mig inte så mycket om att få ytan jämn för att krämen skulle bara vara som ett lim för riven bitter choklad.


Na noc do lodówki, a rano na śniadanie solenizant sobie ukroił _kawałeczek_.
In i kylen över natten och till frukosten blev det en _liten_ bit tårta till Johan.

***
Jak widać myślą przewodnią było "Jeszcze nie spotkałam kalorii, której nie pokochałabym od pierwszego wejrzenia". :-)
Riktlinjen blev "Jag har aldrig mött en enda kalori som jag inte skulle älska vid första ögonkastet". :-)

1 kommentar:

  1. Też bym sobie ukroiła "kawałeczek", z wielką chęcią! Cieszę się że do mnie trafiłaś i pozdrawiam cieplutko.

    SvaraRadera