2008-06-09

Bartolioza

Nie pisałam wcześniej o tym, że kupiłam bilet na koncert Cecilii Bartoli. No dobra, i co w tym dziwnego? Ano, bilet kupiony pod koniec maja, a koncert jest w... maju. Dwa tysiące dziewięć. Na poprzedni jej koncert w Sztokholmie się nie załapalam - i do dzisiaj żałuję. Więc jak się tylko dowiedziałam, że będzie znowu tutaj śpiewać, to tym razem nie odpuściłam :-) Cena biletu - yyy, ten, tego... - ale wiem, że w tym wypadku to będzie jeden z tych koncertów, który będę pamietać do końca życia. No a chyba lepiej zbierać dobre wspomnienia, niż graty :-)

A tym, którzy twierdzą, że opera jest nudna i głupia _rozkazuję_ obejrzeć ten filmik (inni niech obejrzą dobrowolnie, warto :-):


Jag skrev inte tidigare men jag har köpt en biljett till Cecilia Bartolis konsert. Vad är det som är så konstigt med biljetten då? Jag köpte den i slutet av maj och konserten är också i maj. Två tusen nio... Hennes konsert förra året missade jag tyvärr, något som jag fortfarande grämer mig över. Så den här gången hängde jag på ticnet och bokade en liten trevlig biljett åt mig så fort de släpptes ut. Ja, jag vet, det är inte billigt heller. Men min livsfilosofi säger mig i det här fallet att det är bättre att samla på roliga minnen istället för prylar :-)

Och de som tycker att opera bara är konstig och dum ska definitivt se den här filmen:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar